Surströmming våren -77

 
Trots att sommaren och värmen inte slagit ut i full blom, så dukades det för surströmming hemma på vår tomt. På bilden ses John, Valter, My, Gerd, Linnéa och Henning. Den gula bilen som hette Vaz, tillhörde min faster Sigrid och hennen man Valter från Vidsel.
 
 
Vid bordet sitter Gerd, Sigrid, Henning och Olle. Mina föräldrar ses stående t.v. och t.h.
 
 
Faster Sigrid. Tvilling med min pappa. Nästan varje gång vi hälsade på så skulle Sigrid ha en kram av mig. Många fina minnen av faster Sigrid.
 
 
Som sagt min far och Sigrid var tvillingar. Födda den 19 februari 1923. Då den här bilden togs så var syskonen fyllda 54 år.
 
 
När syskonen firade sin 50-årsdag så blev det en god middag för nära och kära på Konrads i Älvsbyn.
 
 
Vid bordet; moster Linnéa, Valter, Mathias och min kusin My.
 
 
Det verkar som om Mathias, 3 år, suckar när han ser och luktar på den sura strömmingen.
 
 
En person som inte suckade var svågern Henning Höglund. Henning åt med god aptit.
 
 
Om detta vittnar Hennings tallrik. Princepaketet ligger tryggt vilande bredvid.
 
 
Aptiten verkade vara god. Åtminstone hos min syster.
 
 
 
 
Pappa John, kusinen My och farbror Valter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Börje Sahlén

Hej Roger!
Jag har försökt få tag på nån f.d. medlem i Torlenners. Men den jag hittat går inte att få kontakt med. Vill gärna att någon kan lägga ut låten "Varför" med Torlenners på Youtube. Den är skriven av May Svensson som bor här i Tibro och som jag känner väl. Hur ska man få till detta tror du?
Vänliga hälsningar Börje Sahlén, Tibro

2021-02-17 @ 19:13:42
URL: http://www.ugglenatt.cybersite.nu/blogg
Postat av: Roger

Hej Börje!
Jag vet inte om jag kan hjälpa dig med problemet, tyvärr. Jag trodde först att låten "Varför" var den låt som Magnus Andersson en gång skrev, så jag blev lite förbryllad när du nämnde May Svensson. Efter en koll så vet jag nu att detta är en helt annan låt som du pratar om. Tack för att du hörde av dig i alla fall.

MVH Roger Lindqvist.

2021-02-20 @ 18:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0