Gamla bilder

Mina föräldrar en vinterdag på 50-talet. Eftersom sparken finns med måste det vara inte alltför långt från hemmet. Jag gissar på nuvarande Markvägen.
 
 
Jag tror att den här bilden togs sommaren 1957. På släden sitter min mor som var gravid med lilla mig. I förgrunden min faster Emmy Risberg och längst bak faster Elsa. Bilden togs troligtvis på Långskatan i Öjebyn där mina fastrar och deras män, John och Ivan hade en sommarstuga tillsammans.
 
 
Den här bilden togs i Mellanboda på 50-talet. Min far längst till vänster min mor till höger. I mitten grannen Kerstin Johansson f. Nilsson. Kerstin var gift med Bertil Johansson som tog den här bilden. Jag fick mig berättat att innan bilen kom in i familjen Lindqvist/Johansson så körde man moped. Till och med min mor hade mopppe.
 
 
Min pappa står leende och tittar på min mor och grannen Kerstin Johansson. Bilden togs i Jävre där Kerstin en gång föddes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0