Hemma hos Axel Grahn i Hortlax

 
Den vithårige mannen hette Axel Grahn och var gift med min mormors syster Signe Grahn f. Jonsson. Damen i gult hette Märta Viklund f. Jonsson en syster till både Signe och min mormor Beda Lundgren f. Jonsson. Damen i blått är Märtas dotter Margit Sundström f. Viklund bosatt på Degeränget med maken Emil Sundström. Margit var alltså en kusin till min mamma. Damen klädd i brunt är jag osäker på. Min mamma sa en gång att hon möjligen kunde hete Irma? Fastigheten fanns på nuvarande Skatanvägen i Maran, Hortlax. Idag finns ett annat hus på tomten. Familjen Grahn var grannar med taxiägaren Göran Berglund vars fastighet fortfarande finns kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0