Hemma i Hortlax våren 1977

Pappa skottar snö i infarten våren 1977. I bakgrunden det vita huset som en gång var Stenbergs Speceriaffär. Ägare Nils och Ingrid Stenberg, Den gamla entrén finns fortfarande kvar på bilden. När den här bilden togs så bodde familjen Ivan och Irene Johansson i huset med sina tre barn.
 
Mamma sitter på altanen och läser tidningen. Den svarta transistorn spelar musik medan hon även dricker sitt kaffe. Kepsen som ligger på bordet tillhörde min morfar.
 
Våren var något alldeles speciellt åtminstone för min pappa.
 
Min far på väg efter en stund med tidningsläsning och kaffe. Mina gula scenkläder hänger ute på vädring. Den här helgen hade jag spelat både fredag och lördag med Rolf Åhmans. Troligtvis i Logen Vändträsk och Fällfors FH. Sune Karlsson hade precis slutat i bandet, efterträdaren hette Jan-Olof Höglund. Vi bytte scenkläder efter Sunes utträde. Istället för vita overaller med platåskor blev det gula byxor gul väst och svart skjorta.
 
Min första bil var en senapsgul Datsun 1200 årsmodell -72. Inköpt på Volvohallen i Piteå för 10.000 kr. Året därpå så bytte jag istället till en vinröd Volvo 242 årsmodell -76. Den slukade bränsle. 1980 blev det en alldeles ny Datsun Bluebird kostade 45.000 kr hos bilhandlare Axel Lundqvist i Piteå.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0