JULAFTON 24/12 1973 kl. 11:05

Hej, nu är det julafton. Har tittat på Beppe Wolgers tv-program "Där är du här är jag". Min pappa håller nog på att vakna. Han kom hen kl 06:00 i morse feån sitt jobb på wallboardfabriken i Piteå. Mamma är på toan och tvättar sig. Jag sitter uppe på mitt rum i min morgonrock och skriver. I dagens Piteå-Tidning finns en annons som berättar att vi i John Harrys spelar på Perudden den 29 december.
 
Vi ska vara hos Malin och Gösta i Blåsmark kl 5. Ska se Kalle Anka kl 5 över 3 idag. Nu steg pappa upp ur sängen. Undrar vad man får i julklapp ikväll. I Beppes program så visade dom "Vi på Saltkråkan" i repris. Idag så föll Melker överbord rakt i vattnet. I morgon så ska jag spela med Lasses i Sikfors FH. Den annonsen finns också i dagens PT. Men jag är inte hemma under nyårshelgen då jag spelar med John Harrys i Morjärv.
 
Ska försöka att inte äta så mycket julmat ikväll. Satt uppe igår och såg på uppsittarkväll i både Tv1 och Tv2. I ettan var det från Umeå med bl a Lars Widding och Fredrik Burgman. I tvåan var det Magnus Härenstam och Brasse Brännström.
 
GOD JUL!
 
 
De här två annonserna fanns på PT:s nöjessida den 24 december 1973. Efter spelningen med Lasses i Sikfors FH blev jag sjuk. Det visade sig vara vattkoppor som jag smittats av genom en av mina kusiner. Vad beträffar spelningen på Perudden och i Morjärv så tog Harry in trummisen Ulf Degerman istället. Själv så låg jag hemma i sängen med röda prickar på hela kroppen. Harry tyckte att jag skulle komma ändå, men min mor sa nej. Hon pratade med Harry i telefonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0