Min idrottsintresserade far

Han missade nära på aldrig en tv-utsändning med sport. Varje nyårsdag satt han bänkad framför tv:n för att kolla in backhoppning med Sven Plex Pettersson som kommentator. Varje ishockey-VM var pappa en trogen tittare. Så även när det gällde skidor och friidrott. I barndomen brukade jag och pappa se när Storfors AIK på Hedens idrottsplats tog sig an sina motståndare. Om min pappa hade vetat om att jag hade pratat med Honken Holmqvist på telefon, ja då hade han nog varit lika glad som mig. Kanhända att min farsa redan vet om det däruppe i sin himmel.
 
Älskar dig farsan!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Roger

Bilden på min pappa togs när Vasaloppet gick av stapeln 1977.

2021-01-29 @ 01:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0