När Asiaten kom på besök...

 
Influensan syns nu på allvar ha börjat sin härjning i Hortlax och Älvsbyn medan Piteå stad och Öjebyns provinsialläkardistrikt egendomligt nog klarar sig ännu från sjukdomen. Men på läkarhåll anser man det endast vara fråga om dagar innan epidemien får fotfäste inom dessa områden.
 
Piteå-Tidningen ¤ 1957-10-22
 
------------------------------------------------------
 
Den 22 oktober 1957 var jag nästan 1 månad gammal. Min far berättade en gång hur sjuk han var i "asiaten". Och hur han låg uppe på vinden i sovrummet och var dålig. Jag vet inte om min mor drabbades, hon berättade i alla fall aldrig om det. Lite drygt tio år senare kom hongkong-influensan.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0