Nyårsafton -79

 
Året 1979 var min första spellediga nyårsafton på 5 år. Mina föräldrar åt middag med oss i vår lägenhet på Furubergsvägen 6A i Munksund. Det blev en stillsam afton. Tre månader därpå så avled Elisabeths mamma Ruth i cancer endast 49 år gammal. Julaftonen firade vi tillsammans med Elisabeths familj i Vistträsk. Juldagen så spelade jag med Rolf Åhmans på Forum i Älvsbyn. Jag tror att vi övernattade i Vistträsk av den anledningen. Bilden ovan kommer från en smalfilm jag gjorde den här nyårsaftonen. Den 23 mars det här året, så muckade jag från I19/P5 vid Bodens regemente. Den 1 juni samma år flyttade vi in i lägenheten på Furuberget. Eftersom vi båda jobbade på Furunäsets sjukhus så blev vägen till jobbet inte alltför långt. För 41 år sedan kunde vi inte ens ana att 2021 skulle vi ha 5 barnbarn, 3 söner och deras respektive i familjen. Det är med andra ord Furunäsets sjukhus som är upphov till allt. Tack Furu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0