Nyårsdagen 1984 kl 15.00

Mörkret har redan hunnit få sitt grepp om denna dag, nyårsdagen 1984. Men jag går ett dygn tillbaka i tiden. Lena och Göran samt lilla dottern Ida, anlände vid 4-tiden igår nyårsafton. Kvällen som följde blev den mest stillsamma som någon av oss någonsin varit med om. Detta berodde kanske på mig eftersom jag låg sjuk i feber, hosta och snuva. Lite smuttande på Champagnen av märket Opera blev det nu trots allt. Men inte mycket mer.
 
Att vakna upp på det nya årets första dag var en ren fröjd, ur det hänseendet att det blev en jättetorr nyårsafton 1983. Skönt var det.
 
Nyårsdagen igen. Sitter med Andreas i mitt knä. Elisabeth for till stan på Apoteket för att inhandla näsdroppar åt mig. Hoppas hon dyker upp snart för nu är det stopp i näsan.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0