Onsdag den 3 januari 1973

Mamma sitter och pratar i telefon med min faster Sigrid från Vidsel. Hon ringde för en stund sen klockan kvart över nio på morgonen. Pappa ligger i sängkammaren och sover. Igår såg mamma mamma och jag en långfilm med Thor Modéen film där Anna-Lisa Ericson, Åke Söderblom, John Botvid, Sigge Fürst och Hjördis Pettersson också var med. En rolig film som hette "Kyss henne".
 
Det är plus 4 grader ute idag. Har varit varmt hittills i veckan. Glömde skriva i den här boken igår, men sånt händer. Sigrid och mamma pratar om 50-årsdagen då pappa och faster Sigrid fyller år den 19 februari. Dom ska väl resa bort någonstans. Födelsedagen är på en måndag. Pappa och Sigrid är ju tvillingar. Jag tror att min farsa kom först? Som sagt så glömde jag skriva igår. Jag följde med mamma på en promenad (i 5 minuter). Mamma tyckte det blev för lite och ville gå längre men jag sa Nej. Jag gick in och hon fortsatte. Sen så gick in till Linnéa Westerberg som är en granne till oss. Hon och dottern Helena hade berättat när dom hade åkt över till Amerika till dottern Lisbeth (over there). Dom hade två album fyllda med bilder som minne. Westerbergs hade även varit en tid i Californien. Jag såg en film på nyårsdagen som handlade om Disney World. En fantastisk plats.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0