Roger trummar /1972

 
Det var ju en fantastisk tur att vi hade så snälla och förstående grannar. Varför jag sitter på altanen och spelar, berodde nog på att nån ville ta en bild av trumslagren Lindqvist. Trummorna köpte jag på Ramus musik på Sundsgatan i centrala Piteå. När jag började med min första dansorkester hösten 1972 som hette Lasses, så var det dessa trummor jag hade. När John Harry "upptäckte" mig" en sommardag 1973 så spelade jag på samma trummor. Hösten 1973 köpte jag nya Ludwig Vistalite hos Melker Öhman i hans musikaffär Tangenten, på Lillbrogatan i Piteå. Föregående trumägare på mina blå, hette Jan Öqvist som spelade trummor i dansbandet Leffes från Älvsbyn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0