Söndag den 4/9 2005

Söndagmorgon den 4 september 2005. Mätaren visar 6+. Hösten är på väg, även om sommaren så sent som igår gjorde sig talande. I dag i denna stund minns jag min far. Lördagen den 4 juni, för exakt 3 månader sedan, lämnade han oss och denna världen.
 
En sommar utan pappa är egentligen otänkbar. Han om någon, lovprisade denna värmens årstid genom att finnas till mitt i den. I den tidiga och inte alltför varma aprilsolen kunde man se honom sitta ute på altanen för att insupa varje ögonblick av vad naturen hade att ge.
 
Så ska vi minnas dig kära pappa, i årstidernas olika växlingar. Men framförallt i sommarens grönska, med fågelsång som uppfyller "din" skog som du vandrat i från barndomens allra tidigaste år. Jag lovar dig att föra arvet vidare.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0