Amerikafrämmande /1997

Midsommarhelgen 1997 fick vi återigen besök från släkten i Minneapolis, Minnestota, USA. Jerry, Sandy och deras son Mark kom på besök. För Mark var det första besöket hos oss. Jerry och Sandy hade varit hit tidigare. Den 11 september 2001 när World Trade Center utsattes för en terrorattack så jobbade Mark Nelson i närheten. Ibland så var han inne i de två tornen genom sitt arbete, som författare och grafiker. Hemma i Minneapolis så satt Jerry och Sandy med andan i halsen. Som tur var så var Mark inte där den dagen.
 
Personerna på bilden: Jerry, Sandy och Mark Nelson. Mina föräldrar John och Maj-Gerd. Gerd min syster, Elisabeth min hustru, Stig-Arne min systers särbo, Linda sambo med Mathias, Gerds son. Våra söner Robert och Daniel. Så även jag till höger med Stig-Arnes hand på min axel. Mathias tog bilden. Andreas våran äldste son saknas på bilden.
 
Idag är Sandy Nelson borta, liksom min far och mor. Även Stig-Arne är avliden.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0