Avskyvärd propaganda

Tyvärr så förekommer detta än idag året 2021. Kallas kort och gott för hjärntvätt. På tal om det. Nu visar TV4 (tror jag det var) en serie som handlar om ondskans män. Efter ständiga dokumentärer om Hitler kommer även Stalin in i sammanhanget. Det är på tiden att vi vidgar våra vyer beträffande ondskans regimer. På Netflix visas också dokumentärer som handlar om Adolf Hitlers ondska. Det börjar bli en smula tradigt. Redan i småskolan fick vi lära oss om det andra världskriget. Det fortsatte i mellanstadiet och senare i högstadiet. Jag lånade böcker på biblioteket som naturligtvis var skildringar om Hitlertyskland. Det var inte förrän i vuxen ålder som jag blev nyfiken på en annan despot: Josef Stalin. Det var då jag började undra varför vi aldrig fick någon som helst lärdom om honom också. Jag vill påstå att vi blev rejält indoktrinerade av skolan.
 
Så sent som idag sitter Mikael Wiehe och har synpunkter över Liberalerna som kan tänka sig samarbete med SD. Om just det kan man ju ha funderingar absolut, men här sitter en man som svurit sig till kommunismen och som en gång hjärtligt emottog Lenins fredspris och yttrar sig. Det känns både falskt och väldigt upprörande. En person som röstar V sa i en kommentar i dag på fb att "när vi gjort revolution ska vi sätta alla poliser i fängelse". Det Vänsterpartistiska ungdomsförbundet har meddelat att man ÄR kommunister. Var är alla grävande journalister? Varför sätter man inte mer press på V:s nya partiordförande om detta? Hon fick själv frågan för ett tag sedan om hon är kommunist och svaret blev nej. Sen stängdes tv-kameran av.
 
Roger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0