I husvagnet sommaren -97

Min mamma och Elisabeth i husvagnet på Ladrike Camping sommaren 1997.

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej Roger !
Min familj har aldrig ägt en husvagn , inte heller som barn hade vi någon, men några gånger har jag hyrt husvagn , och det har blivit väldigt lyckade o minnesvärda äventyr varenda gång trots att jag som är 198 cm lång inte sover så bra i dom alltför korta sängarna. Kommer ihåg när min yngsta dotter Mimmi deltog i en teater-tävling , hon spelade en rolig sketch med två kamrater och de vann 1a pris , att få åka till Arvikafestivalen i Värmland. Eftersom Mimmi var bara 15 år var jag lite orolig , jag tänkte att jag ville hålla lite koll på henne så jag sa :- Jag hyr en husvagn o kommer upp med så kan du o kompisarna sova i den. Mimmi tyckte det var pinsamt ,hon ville sova i tält vid festplatsen. Jag fick ställa upp husvagnen på en campingplats ca 1 km från festivalen , ändå kunde jag på kvällen sitta i en campingstol o njuta av konserten när Kent spelade , jag var glad att jag köpt öronproppar till ungdomarna. Sen åkte jag och hämtade dom , tältplatsen på festivalområdet var det grisigaste jag sett , fulla personer gapade o skrek överallt , det luktade spyor o utspilld öl om vartannat. Jag kan säga att Mimmi och hennes kamrater var mycket tacksamma att få åka o sova i lugn o ro i husvagnen. Slutet gott , allting gott, alla var nöjda ! Med vänlig hälsning Tomas

2021-03-18 @ 15:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0