Ordmissbruk

Det finns två ord som har missbrukats på det mest grövsta sätt de senaste åren: OACCEPTABELT & HÖGEREXTREM.
 
Stefan Löfven får stå som symbol för detta, medan hans ministrar upprepat orden som en grupp väl tämjda papegojor.
 
Det räcker att en person i ett annat politiskt läger inte håller med Löfven och hans S-sällskap så är han eller hon genast högerextrem. Ett effektivt sätt att smutskasta en motståndare. Och värre kommer det att bli nu när valåret närmar sig.
 
Jag har aldrig sett en sådan passiv statsminister tidigare. Jag trodde på honom från början, men såg rätt så fort att han inte var vuxen sin kostym. Jag tror att Håkan Juholt hade klarat det här bättre än Löfven. Jag säger att jag tror och inget annat.
 
Roger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0