THORLEIFS

 
En liknande affisch hängde i mitt pojkrum en gång.
 

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej Roger !
Att Thorleifs största hit är "Gråt inga tårar" råder det väl inget tvivel om. Därför var det väldigt kul att jag för första gången fick lyssna på originalet med Pippis , hittade den på youtube. Där sjungs förstås den rätta texten : " Dina svek har jag förlåtit.... Torleif Torstensson berättade i nån intervju att han sjöng fel , dina steg istället för svek när Thorleifs spelade in den på skiva, o sen krävde fansen att dom skulle sjunga så fast det egentligen var fel ,man hade lyssnat på skivan o vant sig vid att det skulle vara "dina steg". Det är väl inget större problem kan jag väl tycka , dina steg kan ju tolkas som dina fel-steg. Låten är ju väldigt bra , en riktig klassiker , det hade kanske inte Åke Hallgren väntat sig när han skrev den. mvh Tomas

2021-09-05 @ 23:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0