Blåögda, naiva svenskar

Alltför ofta slår mig tanken hur blåögda och naiva vi svenskar är. Speciellt då dem som sitter vid makten. Hur kan ett land som Sverige gå från toppen till botten? Det finns så många destruktiva krafter numera i det här landet. Ett exempel är det utbredda våldet i samhället. Mellan januari - mars har 18 personer skjutits till döds. Det talar sitt tydliga och klara språk.
 
Häromveckan gjorde jag en liknelse om en trasig bil på en verkstad. Felsökning är det absolut första som bilmekanikern gör. Detta borde våra politiker lära sig av: FELSÖKNING! Men tyvärr så skyller man endast på varandra detta medan nya mord sker mitt ibland oss. Sanningen att säga så har jag ingen aning vilket parti som kommer att få min röst vid valet nu i höst. Det finns inget självklart val! Det gör mig rädd på något sätt.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0