Innimarksvägen, Skärtorsdag 14 april 2022

 
Innimarksvägen idag på skärtorsdagen. Till höger en skymt av Stig och Inga-Maj Fahlmans hus.
 
I det röda huset till vänster bodde en gång Axel och Dagny Fahlman. I dag bor deras sonson Peder där.
 
Den välkända rödmålade bagarstugan där den stått sedan urminnes tider.
 
I det bruna tegelhuset bodde en gång Herbert Berglund med hustru.
 
För några år sedan byggdes ett alldeles nytt hus här på Innimarksvägen.
 
Vägen in till det hus där bonden Viktor Nilsson en gång bodde. Huset som skymtar byggdes av familjen Wennstig. Viktors hus syns inte från vägen.
 
Med kameran riktad mot Hortlaxvägen. Bakom den stora snödrivan till höger stod en gång min fars föräldrahem. Huset revs 1980, ett nytt hus byggdes på samma ställe.
 
I det röda huset till vänster bodde under min barndom Tore och Nanna Öhlund med sonen Kurt.
 
Här möts Innimarksvägen och Hortlaxvägen. Här brukade Jävrebussen stanna för att ta upp sina passagerare. På andra sidan vägen finns Savstigen där Bertil och Kerstin Johansson en gång bodde i det röda huset till höger. På samma gata bodde min kompis Per Sundkvist med sin familj. Där bodde även Gunnar och Aina Lindqvist med barnen Anita och Bo. Gunnar var bror till min far.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0