Mathias fyller år

Lördagen den 6 april 1974 föddes min systers son Mathias. Samma kväll vann ABBA med låten "Waterloo" Eurovision Song Contest i Brighton. Den kvällen skulle Rolf Åhmans orkester ha spelat i Byske Folket Park, men pga av sjukdom i bandet var vi tvungna att inställa allt. Den här dagen hade jag spelat med musikskolan i Piteå. När repetitionen var över ringde jag på en svart bakelittelefon som fanns bakom scenen på Christinasalen där vi höll till. Telefonsamtalet gick hem till mina föräldrar så att jag skulle bli hämtad. När jag satt i farsans röda Datsun så berättade han att Gerd och Henning hade fått en liten pojke. Den lilla pojken fyller 48 år idag. Den lilla pojken, som numera är bra mycket större än sin morbror, har också en pojke.
 
GRATTIS MATHIAS!
 
PS. På bilden ses Mathias med sin pappa Henning hemma i mitt föräldrahem, hösten 1974.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0