Familjen Bertil Johansson

 
I den vita fastigheten bodde äkta paret Bertil och Kerstin Johansson. Även Bertils syster Sally Johansson bodde i samma fastighet. I den röda uthuslängan bodde mina morföräldrar något år innan flytten gick tvärs över hortlaxvägen till mina farföräldrars hus. I den röda avlånga stugan bodde även jag som nyfödd. Det var därinne som min mor onsdagen den 25 september 1957 gjorde pitepalt, men resultatet blev att jag började ge mig till känna och ville ut. Kan det ha varit paltens fel? Samma hände när vi skulle få vårt första barn, Andreas. Elisabeth hade lagat pitepalt där vi bodde på Furubergsvägen. Vi hade mina föräldrar som matgäster. Och hör och häpna, samma sak upprepades även för oss. Min mor sa kanske på skoj: det är palten!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0