Farmor och farfars hus /1968

 
I det gula huset bodde mina farföräldrar. Uppe i vindsvåningen bodde min mormor och morfar som flyttade dit 1962. Praktiskt att samla dem alla på ett och samma ställe. En aning unikt kan man tycka. Det blev endast två år för min mormor, hon gick bort den 8 oktober 1964. Min farfar avled i januari 1965. Farmor flyttade till ett äldreboende omkring 1966. Kvar fanns då min pappas yngsta bror Åke och min morfar däruppe. När den grusade hortlaxvägen skulle förbättras och asfalteras sommaren 1966-67 så togs en stor del av den mark där fastigheten stod. Tidigare var det en rätt lummig tomt med flera rönnbärsträd som stod som ett skydd mot vägen. Puts väck så försvann allt när vägen förbättrades.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0