Saker från förr

Det här kassettdäcket med förstärkare hade jag i mitt pojkrum omkring 1974-75. Jag är inte säker, men jag tror att jag köpte det på Wiksténs i Piteå.
 
 Den här apparaten hörde också till samma anläggning.
 
 Videobandspelaren köpte vi med all säkerhet på Wiksténs i Piteå året 1985. Det finns ett kul minne. På den tiden så hyrde man videoband innan vi fick många kanaler. En kväll så hyrde vi "Nu blåder vi snuten" med Burt Reynolds. Äldsta sonen som då var nyss fyllda 3 år, låg i vardagsrumssoffan och skulle sova. Men så fort vi satte igång videon så såg vi hur han lyfte på filten och två stora barnaögon som med stor nyfikenhet fokuserade på en vild biljakt som utspelade sig på tv-rutan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0