Ur led är tiden

Jag skriver det här inlägget med svarta sorgsna bokstäver. Läste en av dagstidningarna nu på morgonen. Våldet fortsätter, människor dör, människor far illa.
 
Lärarinnan, 60-åriga  "Gunvor" jobbar i en skola i en av Stockholms förorter. Att ha skyddsväst har blivit ett måste pga allt dödande runt omkring.
 
Hon berättar om sin vardag som lärare. "På skolan säger eleverna att jag är smutsig. Med smutsig syftar de på att jag är vit och kristen. Jag blir även utsatt för rena trakasserier när eleverna kommer fram till mig och säger HORA, JAG SKA KNULLA DIN MAMMA."
 
Just pga textens innehåll förstår du eller ni varför texten är svart idag.
 
ROGER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0