Dag Hammarskjöld

FN:s Generalsekreterare, avbildad av mig i ett kollegieblock året 1969. Jag var inne i en period då jag tecknade väldigt mycket. Det var som att gå in i en annan värld, där allt runt omkring inte existerade. Det var jag, ett papper och min penna. Likadant var det när jag satt uppe i mitt pojkrum och spelade trummor. Då fanns ingenting annat. Jag trivdes med att hålla på med konstnärliga ting. Det var mitt sätt att uttrycka mig. I samma veva började jag även fotografera. När jag såg de färdiga bilderna så kom skrivandet in i bilden. Jag var nog smått förfärlig i vissa skolämnen. I andra mycket bättre. Jag hade betydligt lättare för mig när det gällde musik, teckning, svenska och foto & filmkunskap, som jag hade i skolan med en känd fotograf från Piteå. Jag var även med i en konstgrupp i skolan. Valet att vara pryoelev på Piteå-Tidningen var nog en vink av att jag fascinerades av det som hände på en tidning. I vuxen ålder så var det en journalist som kontaktade mig och tyckte att det skulle varit toppen om jag hade valt journalistyrket. Men nu är det för sent.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0