På besök i SIKFORS

Midsommaraftonen 1970 stod jag ungefär vid den här platsen och blickade ner mot festligheterna på Udden i Sikfors. På den stora scenen underhöll Sylvia Vrethammar med Rune Öfwermans orkester. En av låtarna hon framförde blev en stor hit: TYCKER OM DIG. Jag inbillade mig att Sylvia sjöng om mig. För inte så länge sedan hade jag kontakt med henne. Jag berättade om den där stunden uppe på vägen när jag hörde hennes röst från stora scenen. Hon tackade mig så mycket för min lilla historia.
 
Under midsomrarna i Sikfors var en stor del av det som syns på bilden en jättestor campingplats med tält. Här fanns även en parkering med hundratals fordon från när och fjärran. Idag gjorde vi ett besök där jag och Elisabeth där även sonen Robert hans hustru Jannice och sonen Max var med. Vi åt lunch på restaurangen.
 
I Sikfors Folkets Hus har jag spelat med två olika band Rolf Åhmans och OPUS. På samma ställe fanns den gamla folkan där jag också spelade, med Lasses och John Harrys.
 
Sceningången.
 
Trumslagaren själv.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0