Felix och Ruth Öhlund

Sedan jag fick den här bilden har jag undrat var den är tagen. Att det är min svärfar Felix som i sin kostym och hatt tittar in i kameran råder det inget tvivel om. När jag tittar närmare på den, är jag rätt säker på att det är min svärmor Ruth som ses i sin svarta dräkt i bakgrunden. Under söndagen så la jag ut bilden på Älvsbysidan, och där var det en dam som verkade väldigt klar på var det här togs. Enligt henne var det vid Dalbacka dansbana i Salberg i Tvärån. Inom Älvsbyns kommun. Felix och Ruth gifte sig 1950. Så gissningsvis togs bilden i början av 50-talet?

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Hej Roger!
Har genom åren hoppat in här hos dej, och tycker det är på tiden att jag då ger mej tillkänna. Då jag tycker om din blogg & det du bjuder på. Ha det fint.
Jimmy.

Svar: Hej Jimmy!Tusen tack för dina ord.

Roger.
Roger Lindqvist

2022-06-20 @ 18:50:10
URL: http://www.jimmystromberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0