"Dom ska sättas i arbete så fort som möjligt"

Citatet härovan kommer från en politiker som jag glömt namnet på. Dessa "dom" åsyftar de flyktingar som flytt krigets helvete i Ukraina. Som jag minns så sa man aldrig så från politikerhåll när den stora flyktvågen drabbade oss 2015. Jag hörde även en SVT-reporter ifrågasätta en man från Ukraina varför han inte stannade kvar och slogs för sitt land. Samma här. Jag hörde aldrig sådana frågor ställas till de flyktingar som kom 2015.
 
Betänk att många av dem som kom 2015 inte kom från krigsdrabbade länder. Eller som en person som intervjuades i Aktuellt sa: Många av dem som kommer ser Europa som en jättelik bankomat. Sedan påstår SVT att man står helt neutral när det gäller flyktingfrågan. Tror icke det! Om jag ska vara helt ärlig, så står det ukrainska folket oss mycket mer nära än vad det människor som kommer från exempelvis Somalia och Syrien m fl gör. Vi har samma typ av värderingar som Ukraina. Det är vårt broderfolk. Det skäms jag inte för att säga.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0