EKBERGS & JOWA

Idag onsdag besökte vi ett smått kylslaget Piteå. Pga detta så slank vi in på Ekbergs på Storgatan för en kopp kaffe samt en macka rill Bettan och en semla till mig.
 
Elisabeth hade ett ärende på Parelle fd JOWA. I den här lokalen fanns förut en film- och fotoavdelning där Henrik Wiklund brukade stå bakom disken. Det var här jag köpte mig en ljudfilmskamera, ljudprojektor, filmduk och ett projektorbord i mitten av december 1976. Det var en dyr julklapp till mig själv. Grejerna finns kvar men fungerar inte. Däremot så finns alla smalfilmerna kvar. Den julen firade vi hos min moster Malin och hennes man Gösta i Blåsmark. Julklappen hade jag öppnat i förväg för att kunna filma på julaftonen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0