Lagom är bäst!

Det pratas mycket om "ytterhögern", "högerextremister" osv. Jo, visst, jag gillar det inte alls dvs de högerextrema jag tilltalas inte av det. Men om ytterhögern och extremhögern finns så finns ju även det rakt omvända: extrem vänstern. Varför pratas det aldrig om det? Kan svaret vara så enkelt att media mest består av vänstermänniskor? Något lurt är det i alla fall. Leif GW kallade tidningen Expos medarbetare för aktivister för inte så länge sen. För att förtydliga det: vänsteraktivister. Så en undran till, varför använder sig SVT av Expo som källa? Detta eftersom Expo är mycket vänsterfärgade. En SVT-reporter avstängdes för ett tag sedan när han gick över gränsen för vad som är tillåtet under ett inslag. Hans privata politiska åsikter kom fram, vilket i mina ögon tycker är horribelt. Peter Rawet reporter på Aktuellt stängdes av när han bevakade presidentvalet när Trump så småningom stod som slutlig segrare. Även där kom hans privata åsikter fram i televisionen.
 
För min egen personliga del har jag svårt för allt som är extremt. Vare sig det gäller vänster som höger. Lagom är bäst, som ordspråket säger.
 
Roger.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0