Våren 1968

En vårdag 1968. Kanhända det var en lördag eller söndag. Till höger sitter mina föräldrar med det gröna campingbordet med kaffe, och tilltugg. På bron sitter min morfar för dagen iklädd en hatt. Till höger en dam som heter Ingrid Enberg och syster till min systers kille Henning Höglund. Eftersom Ingrid finns med på bilden, så finns eller fanns maken Torbjörn utanför bilden. Torbjörn var son till Dagny Enberg f. Lundqvist och kusin till min pappa John. Torbjörn är med andra ord min tremänning. Campingbordet med tillhörande blå stolar finns fortfarande kvar. Huset står fortfarande kvar på sin plats sedan mitten av 1890-talet. Tyvärr så är min morfar och mina föräldrar idag borta. Idag fick jag veta att Ingrids och Hennings bror Folke Höglund har avlidit i en ålder av 84 år. Bakom kameran den här dagen fanns Henning Höglund.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0