Morfar Sanfrids 75-årsdag tisdag den 21.7 1974

Min mamma Maj-Gerd och hennes bror Lennart på balkongen i det hus där morfar bodde.
 
Vid fikabordet och med gräddtårta dagen till ära när morfar fyllde 75 år. Morfar till höger i brynja. Med ryggen mot kameran Lennart, min morbror och morfars son. Anny, dotter och Anna-Lisa Stenmark f. Grahn, dotter till Axel och Signe Grahn. Signe var syster till min mormor Beda. Mannen med glasögonen hette Harry Lundqvist och var gift med Anny. Båda makarna var hörselskadade och var bosatta i Skellefteå. Kvinnan till höger om Harry liknar min moster Malin Lidman, men jag kan ha fel.
 
Systrarna Anny Lundqvist och Maj-Gerd Lindqvist. Eftersom Anny hade en grav hörselskada hade hon även svårt att prata. Jag förstod aldrig det hon sa, men det gjorde både min mor och hennes syskon.
 
Morbror Lennart och moster Anny i en konversation med min far John Lindqvist. Jag tror att även pappa hade svårt att förstå det Anny sa, dock inte Lennart.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0