SYSTEMKOLLAPS?

I torsdagens sändning av Efterlyst i kanal 3 så tittade Hasse Aro rakt in i kameran och sa: "Jag har under mina 30 år som programledare aldrig varit med om ett sådant ofattbart våld som vi nu ser i vårt samhälle. Det börjar mer och mer luta åt en systemkollaps".
 
Hasse Aro är dock inte ensam av sin analys. Krönikören Peter Kadhammar i Aftonbladet, uttryckte sig ungefär på samma sätt i sin krönika för några dagar sedan. Han avslutade med orden: "Domen kommer att bli hård mot alla de politiker som vägrade göra något åt saken".
 
För inte så länge sedan hade jag ett samtal med en person som avfärdade min oro inför det som nu händer med orden: "Nu har du fel. Så här har det varit även tidigare i landet. Precis som det som nu sker". Jag kan tillägga att han var "en trogen S-väljare" sedan många år.
 
Jag har mött väldigt många som sagt samma sak. Ser du inte våldet då, har jag sagt. Svaret har blivit detsamma: "Det här är inget nytt. Så här såg det ut både på 60-70-80-90-talet"
 
Vad säger man till en blind och döv person som inte ens lever i verkligheten?
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0