VARFÖR?

Varför sitter en snart 65-årig gubbe och delar gamla omslag på gamla serietidningar? Jag antar att det finns en diagnos på detta. Den här aktuella eller ska jag säga inaktuella tidningen köpte jag i byns kiosk i september 1967. Jag skulle fylla 10 år den här månaden. Jag minns att när kioskinnehavaren öppnade sin lilla kiosklucka, så kom doften av trycksvärta emot mig. Märk väl att detta var inte den vanliga Kalle Anka-tidningen som utkom varje torsdag. Här gjorde Disney en sk spinnoff dvs en "avknoppning" av den vanliga Kalle-tidningen, där både Musse och Långben fick ett eget seriemagasin. Detta tog jag naturligtvis tacksamt emot, som det stora Disneyfan jag var, och i viss mån är än idag, fastän jag är farfar 6 gånger om. Barnasinnet finns fortfarande kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0