Demokratins dödgrävare

"Jag ogillar vad du säger,
 
men är beredd att gå i döden
 
för din rätt att säga det".
 
/Evelyn Beatrice Hall (1868-1956).
 
---------------------------------------------
 
Jo, visst är det så. Det finns många som vill sätta munkavle på personer som anses tänka fel, ha fel åsikter. I en levande demokrati äger varje person rätten att uttala sin mening om vad det än månde vara. Jag kallar dem för demokratins dödgrävare. Åsikter måste man få ha, hur tokigt det än låter. I många länder är det lika med dödsstraff om man har fel åsikter. Se bara på länderna i mellanöstern. Där stenar man fortfarande människor till döds för att man sagt det man tycker och tänker. Samma saker händer i Ryssland. Jag vill kräkas när jag ser vad som händer. Samma sak i "demokratin" Turkiet. Belarus, Iran, Irak, Nordkorea och många fler. Håll demokratin levande!
 
Roger Lindqvist.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0