Morfars och mormors hus i Blåsmark

 
John och Maj-Gerd var min far och mor. Gerd var min nio år äldre storasyster född den 23 april 1948. Bilden togs ca 1952 i min mors föräldrahem i Blåsmark. På bron står min mammas bror och min morbror Lennart Lundgren som så småningom bildade famil i Lillpite med hustrun Elsy samt barnen Stig och Gun. Moster Malin gifte sig med Gösta Lidman, han ses stående till vänster i bild. Längst till höger sitter min far John Lindqvist med dottern Gerd. På bron sitter mina tre mostrar, Elly, Malin och Linnéa. Elly gifte sig med Sune Nilsson från Roknäs och fick sonen Robert. Linnéa gifte sig med Olle Dagbro och fick döttrarna Åsa och My. Familjen bodde i Gällivare. På bron ses min mormor Beda Lundgren stående mellan min mor och min morbror. Morfar är inte med på bilden, han var inte så glad i att fastna på bild.
 
 Morfars och mormors hus sommaren 1959.
 
Svartvitt foto från slutet av 1950-talet från samma hus.
 
Huset 1987.
 
 1987.
 
Sonen Robert vid huset i Blåsmark när vi plockade blåbär i skogen runt omkring, 1987.
 
Sanfrid och Beda Lundgren på dottern Ellys bröllop 1956.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0