Teckning: Roger Lindkvist 7 år /1964

Jag tecknade även ambulanser. Samt en och annan gubbe med skägg under näsan. Hösten 1964 började jag i 1:a klass i Sörbyskolan i Hortlax. Första lärarinnan hette Gunhild Lundman. Hon lever fortfarande och är bosatt inte så långt från oss.
 
 SÖRBYSKOLAN.
 
Samma skola.
 
Sommaren 1965 togs detta klassfoto där jag finns med. Lärarinnan Gunhild Lundmans ses längst till vänster.
 
Sörbyskolan klass 3B. Lärarinnan hette Annie Wiklund. Jag sitter till vänster.
 
Sörbyskolan 1970. Gunhild Lundman undervisade här en annan klass. Vi den här tidpunkten så gick jag på centralskolan i Hortlax. Det blev tre år i Sörbyskolan där vi även gick i skolan på lördagar. Maten fick vi ta med oss själva. Bilden tillhör Karin Flodin.
 
Sörbyskolan sommaren 1976. Gunhild Lundman var fortfarande i tjänst. Bilden tillhör Karin Flodin.
 
Sörbyskolan på en flygbild från 1976. Idag finns den inte längre kvar.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0