Terrorromantik

TV4 intervjuade en Hamas ledare igår. Jag ogillade det skarpt. En blodtörstig varg vars känsla för människoliv bottnar i djupt hat. Hur kunde vi erkänna Palestina som stat, en diktatur på köpet? Vid mycket mogen ålder har jag nu börjat förstå att Socialdemokratin och de andra runt omkring vurmar och har vurmat för terrorister i många herrans år. I MP så fanns en IS-kvinna med detta under den tid när Åsa Romson och Gustaf Fridolin var "rör". Hennes man var IS-soldat och dog på slagfältet. Efteråt tog MP emot henne med öppna armar. Varför? Jag instämmer att det finns och har funnits en terrorromantik i S, MP och andra partier. Det skrämmer mig. Våld är inget annat än våld som motarbetar livet och demokratin. Jag ogillar det i högsta grad. Men tydligen och tyvärr hittar dessa folkligt valda politiker något gott i dessa våldsverkare. Jag fattar noll.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0