VARFÖR?

Varför kommer det människor från oroliga stater i mellanöstern och tar med sig sina problem hit i Sverige? Det är länder som inte ens vet betydelsen av orden FRED och DEMOKRATI. Rent historiskt har det alltid varit så. Men förr så var det begränsat till de länder man bodd i. Så kommer man hit, resultatet blir en total frontalkrock så det bara sjunger om det. När vi svenskar för detta på tal så blir man nära på betraktad som en huggorms avföda. I 8 år satt en totalt blind och döv regering i Rosenbad medan det var krig på våra i vanliga fall rätt så lugna gator och torg. Man tillsatte det ena stolpskottet efter det andra. Ett av det absolut största stolpskottet var Dan Eliasson. Första gången jag såg honom i polisuniform tänkte jag på Helan & Halvan. Inget ont om mina idoler, detta var en skymf mot dem. Men Eliasson med titeln Rikspolischef hade kunnat vara ett dåligt 1:a aprilskämt. Hela karl´n var ett skämt.
 
Medan han låtsades vara bedrövad över ett mord på en ung tjej på ett asylboende, tog han mördaren i försvar, det hände i samma mening. Hur kunde NI i regeringen vara så blinda av det som hände runt omkring er ute i samhället???? I dag sitter Aftonbladets Anders Lindberg och skyller eländet på en regering som faktiskt försöker göra något åt problemen. Hur tänker man? Tänker ni över huvud taget? Jag är ganska säker att om jag gick ut på facebook eller i tidningarna och basunerade ut: FRED PÅ JORDEN. LÄGG NER ERA VAPEN! Så skulle jag få mycket kritik och förlöjliga budskapet. Den första vore Anders Lindberg. Undrar om han sover gott om nätterna?
 
ROGER LINDQVIST.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0