Vart tog mitt Sverige vägen?

Det en gång så välkända svenska mönstersamhället är borta. Det har monterats ner undan för undan. Vi har endast spillrorna kvar. Det ryker ur ruinerna. När ska de motsträviga människorna fatta? I dag beskriver jag många medborgare som totalt världsfrånvända. Ser ingenting. Fattar ingenting. Bryr sig noll. Sverige var en gång ett rätt så oskyldigt land med hög moral. Av moralen finns resterna kvar. Många politiker ser jag som rena landsförrädare. Nu ser det ut som det gör. En av symbolerna för det "nya" Sverige, heter Anders Lindberg krönikör på Aftonbladet. Jag ser honom som en känslokall cyniker. Jag ryser när jag tänker på honom och alla de andra i ledet. Vart tog mitt gamla Sverige vägen? Har någon ett svar på frågan så hör gärna av er. Hur ska vi hitta tillbaka till det som en gång var?
 
ROGER LINDQVIST

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0