Älskade Kalle

Jag har en kategori på bloggen som går under namnet Mitt eget 60-tal. Där passar den här Kalle Anka tidningen in perfekt. Omslaget får mig att bli 7 år igen. Jag samlade på de där tågen. Varje Torsdag var det lika spännande, då var det kiosken uppe i byn som gällde. När kioskägaren öppnade den lilla luckan så kom doften av trycksvärta och tobak emot mig. Jag räckte fram min 1-krona och sa artigt: "Jo, jag ska ha Kalle Anka". Farbrorn i luckan gav mig tidningen och sen var det raka spåret hem. I slutet av oktober -64 började jag i första klass i Sörbyskolan i Hortlax. Livet hade med andra ord börjat på fullt allvar. Jag frågade en gång min kloka morfar om han - om det gick - att börja om från noll igen. Svaret han gav var ett bestämt NEJ. Samma känner jag. Men jag är otroligt tacksam över såååååååå mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0