Oro hos medborgarna

Enligt SVT så känner sig många svenska medborgare idag en rädsla för att vistas i offentliga miljöer. Fråga inte Magdalena Andersson för hon blev som ett stort ? när hon fick frågan. Hon visste ingenting. Hon påstod även att inte ens forskare har en susning om varför. Ring till Roger Lindqvist så kan jag berätta. Jag har både ögon, öron och än så länge en fungerande hjärna. Det hela handlar om en sak: KULTURKROCKAR. Front mot front. Men detta vägrar många att inse. Det är där själva problemet ligger. För ca drygt 40 år sedan satt jag på jobbet och tog invandringen i försvar. Till 100% Idag har jag ändrat uppfattning. Inte så att jag ser ner på utländska män och kvinnor, men jag har insett att vi tog in alldeles för många. Så många på så kort tid att vissa delar av samhället slutade att fungera. Men så dyker den obildade pöbeln upp och ropar RASISTER! Jag tar inte emot detta. Rasism det var det värsta jag visste tidigare. Så här är det, det är INTE rasism hos alla dem som har synpunkter, det är SUNT FÖRNUFT! Därför bryr jag mig icke ett enda dugg om dessa samhälls-omstörtares skrikande. Jag bryr mig inte. Jag vet vem jag är och jag vet var jag står. Det är jag trygg i.
 
Jag har nästan alltid vänt andra kinden till. Inte alltid, men nästan. Går det för långt åt skogen då reagerar jag. Jag sitter icke som en fåntratt och håller med hela tiden. Jag vill andra väl. Jag tycker synd om dem som mist sina liv eller blivit rått våldtagna ute i samhället. Jag tittar inte bort. Jag försöker ta in verkligheten som den är. Den är inte trygg. Långt därifrån.
 
ROGER LINDQVIST.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0