Nyårsafton 1960

Middag hos morbror Lennart och hans hustru Elsy i Lillpite, nyårsaftonen 1960. Det är lilla jag som vinkar åt kameran, jag hade rosett på mig den här kvällen. Till höger i bild moster Elly som fyllde år. Till vänster om mig min mor Maj-Gerd, bredvid henne moster Malin Lidman gift med Gösta Lidman som syns i bildens mitt. Min far John sitter bredvid Gösta men tyvärr skymd. Jag antar att mina morföräldrar också var med den här kvällen, Sanfrid och Beda Lundgren. Även moster Anny och hennes man Harry Lundkvist var också med. Det var Harry som filmade och ur den filmen tog jag detta foto. Gösta och Malins två söner Kent och Lars-Erik fanns också med. Lennart och Elsys två barn Stig och Gun var också med, samt Sune och Elly Nilssons 1-åriga son Robert fanns med. Min storasyster Gerd fanns också med den här kvällen hos Lennart och Elsy i Lillpite. Enligt min syster Gerd hade jag redan börjat trumma på allt som fanns i min väg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0