PAPPA

Satt och tittade på några bilder när den här mannen dök upp. Det är min far, John Lindqvist. Han började som 12-13-åring att jobba på ett sågverk inte så långt från sitt hem. Han ville alltid göra rätt för sig. En gång blev han sjuk, det var våren 1971. Det var så konstigt att se, pappa som jämt var uppe före tuppen orkade inte ta sig upp ur sin säng. Han hade troligen någon envid infektion i kroppen som slog ut honom totalt. Det var enda gången han var hemma från jobbet på wallboardfabriken i Piteå. Han föddes som näst yngst i en syskonskara på 10 barn. Han var tvilling med sin syster Sigrid. De båda barnen föddes den 19 februari 1923. Sigrid gick bort 1991 på grund av alzheimers sjukdom. Min far drabbades av samma sjukdom, men levde fram till den 4 juni 2005. Han blev 82 år gammal. Jag tänker ofta på honom, likaså min mor Maj-Gerd som gick bort den 19 februari 2018, 88 år gammal.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0