Islam eller inte?

Hortlax kyrka. Foto: Roger Lindqvist.
 
Det har varit kutym i många långa år att kunna skoja vitt och brett om kristendomen och den kristna tron. Visst har det varit motdebatter ibland från kyrkans sida, men en liten storm i ett vattenglas när man ser hur allvarligt den islamiska delen av folk och länder har reagerat när det varit tvärtom. För det mesta har man reagerat med våldsamheter, där det ingår både mord och totalt uppror. Varför ska islam hållas bakom ryggen till exmpelvis härhemma i vårt land, när man många gånger uppträder hånfullt och utan respekt för de kristna värderingarna? Som de tafatta svenskar vi är så låter vi det hela ske. Här pratar vi om odemokratiska tilltag, i ett land som påstår sig vara demokratiskt. Moskéer och minareter passar inte alls in i Sverige. Det är det många som tycker men man törs inte ens viska det fram.
 
Islam passar inte in i Sverige. Vissa moskéer har haft radikala personer som Säpo har haft under lupp. Men här tillåter vi det mesta. Det finns ett litet ordspråk som lyder: "Vi har tagit fan i båten". Varför ska jag som svensk medborgare inte få vara stolt över mitt land när andra utomstående hyllar sina egna länder? Viktigt att även betona att det finns många skötsamma människor från andra länder som lever i Sverige. Jag har själv jobbat med iranier, varav en av dem blev en mycket god vän. Vi pratade en hel del om våra respektive länder. Jag var ganska rak i mitt sätt att fråga och grubbla. Han verkade inte alls ta illa vid sig. Vi kom rätt så nära varandra. En mycket trevlig kille.
 
ROGER LINDQVIST.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0