På besök i Vidsel /1963

En vårdag 1963 åkte vi till Vidsel hos min faster Sigrid Karlssons familj. På bilden fr v Valter Karlsson gift med Sigrid i vit mössa till höger. Den lilla killen som Sigrid håller om det är jag, Roger, 5 år gammal. Skulle fylla 6 i september samma år. Flickan med hopprepet är min kusin Ulla och kvinnan bakom henne är Ullas storasyster Kristina gift Hedström, Båda flickorna var döttrar till Valter och Sigrid. Deras son Sune saknas på bilden. Även min far John Lindqvist, som var tvilling med Sigrid Karlsson saknas också. Längst till höger min mor Maj-Gerd Lindqvist. Om jag minns rätt bytte faster Sigrid och min mor ytterkläder innan bilden togs. Två personer till fanns med den här dagen, min farbror Åke Lindqvist och hans särbo Dagmar Lamberth-Karlén som även tog bilden. Åke var bror till John och Sigrid. Idag 2024 är det bara jag, Ulla och Kristina som lever. Till vänster skymtar Valters Volvo PV. Huset finns kvar men det finns inte numera någon koppling till familjen Karlsson. Innan min far fick körkort så åkte vi med rälsbuss från järnvägsstationen i Piteå upp till järnvägsstationen i Älvsbyn. Där stod Valter och väntade med sin Volvo PV på oss. Min far fick sitt körkort det här året 1963.
 
Den här bilden togs också under vårt besök i Vidsel. Kusinen Ulla och jag.
 
 Annons från 1968.
 
 
 
Trackback
RSS 2.0