Vägra vapen!

Under militärtiden så använde vi K-pist. Vi var på en skjutbana några kilometer från militärförläggningen på I19 i Boden. När jag skulle rycka in på en repmånad i början av 1980-talet så vägrade jag använda vapen. Jag vägrade inte repövningen med vapen. Det blev en rätt stor grej av detta. Förhör hos en lokal politiker i 4-5 timmar med frågor som var det mest konstiga och förvridna som jag någonsin hört. Naturligtvis blev det avslag. Men jag gav mig inte. Jag överklagade. Det gick bättre. Eftersom jag hade busskort så blev jag chaufför på en stor buss som en gång hade gått i Uppsala. Problemet var inget problem längre. Vapen är inte min grej. Varför ska jag öva mig på att mörda mina medmänniskor? Åsikterna har jag kvar än idag. Ärtrör passar mig mycket bättre.
 
VÄGRA VAPEN!
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0