Den sista Kalle Anka-tidningen /1970

I stort sett så läste jag Kalle Anka under stora delar av 60-talet. Varje torsdag köpte jag tidningen. Den här tidningen från december 1970 måste vara den sista eller en utav de sista jag köpte. Jag läste massor med serietidningar. Det visade sig vara bra när jag började i skolan. För några år sedan mötte jag min allra första lärarinna Gunhild Lundman på ICA-Lundmans i Hortlax. Jag fick en kram av henne. Så mindes hon att jag var duktig på att läsa i 1:a klass. Personligen tror jag att det berodde på alla dessa serier som jag läste. Lilla Fridolf, Helan och Halvan, Fantomen, Stålmannen, Stålpojken,Tarzan, Pelle Svanslös, Tom och Jerry, Bamse, Knasen, 91:an, Mannen från U.N.C.L.E. Helgonet, Blondie, Familjen Flinta och många fler. I lokaltidningen läste jag Lisa och Sluggo. I Hemmets Veckotidning fanns Stor-Klas och Lill-Klas. Det var min allra första serie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0