Sommaren 1963

Det var sommaren 1963. Vi bodde ett stenkast från mina far- och morföräldrar i Övremarken. Farfar, farmor, mormor och morfar bodde i samma hus bredvid Hortlaxvägen. På den övre våningen Sanfrid och Beda Lundgren, på den nedre Amandus och Hanna Lindqvist. Farfar sitter till vänster i sin stol. Min mor har min kusin Åsa Dagbro från Gällivare i famnen. Jag sitter på pappas knä. Farbror Åkes vita transistor står på bordet. Den fanns med överallt. Mammas syster Linnéa och hennes man Olle var på besök. Olle hade en SAAB han hade även haft en Messerschmitt före köptet av sin SAAB. Jag tyckte den var läcker. Jag minns att jag fick provsitta i den en gång, det var hur häftigt som helst. Sträckan Gällivare-Piteå-Gällivare måste ha varit en upplevelse.
 
Farmor Hanna bredvid Olle och Linnéas SAAB.
 
Messerschmitt, häftigt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0