Modeordet RASIST

Det nya modeordet som är på nästan allas läppar är RASIST. Men du ska nog tänka dig noga för innan du använder det. Vi pratar ofta om hur viktigt det är att ha en rikrig källa till våra påståenden. I det här fallet brister det rejält. Jag vill nog påstå att det hela rör sig om mobbing. Jag vill också klart påstå att bakom detta nedvärderande hemska ord står både S, V, C. Det sprider sig som en farlig löpeld runt omkring oss. Demokratiordet har smutsats ner ordentligt de senaste åren. Demokratin överhuvudtaget. Alla har rätt att säga vad man tänker och tycker. Att tycka annorlunda än de uppräknade partierna gör att rasistordet kastas rakt i ansiktet på människor som i väldigt många fall inte alls har nåt med rasism att göra. Jag börjar bli less på det här.
 
Socialdemokraterna har kämpat i många år med att bygga upp demokratin. Men ack så fel det har blivit idag. Idag bedriver S och den övriga vänstern på att helt enkelt mobba sönder oliktänkande. Jag känner inte alls igen S. Det är tråkigt att både se och höra dem.
 
Roger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0